Asociația cultural-educativă Ambasadorii prieteniei

Voluntariatul – parteneriat (profesor-elevi-familie) pentru comunitate

Știind că Asociația “Ambasadorii prieteniei” a fost implicată într-un parteneriat Comenius Regio pe tema voluntariatului, Luminița Bobeș, dir. adj. al Școlii Mihai Viteazul din Târgoviște ne-a invitat să susținem un seminar despre voluntariat pentru 40 de colegi pe care i-a mobilizat la o zi de vacanță activă. Interesul pe termen mai lung este consolidarea legăturii școlii cu comunitatea în care funcționează (interes susținut prin multe activități, dintre care școala de vară destinată copiilor care nu-și permit să plece din oraș în vacanța mare devine déjà tradiție), dar și provocarea permanentă a cadrelor didactice ale școlii de a-i învăța pe elevi să învețe din/în cele mai diverse contexte.

Screen Shot 2015-02-11 at 10.13.32

Îi mulțumim Luminiței pentru consecvență și îi suntem recunoscători și pentru această colaborare, iar participanților la seminarii le mulțumim pentru donația făcută asociației (care, cel mai probabil, va contribui la proiectul Mentorat pentru elevii de liceu, pe care încercăm să îl demarăm în 2015).

Agendă seminar 2-3 februarie 2015 (2 grupe, 40 de învățători și profesori)

Obiective: – definirea cadrului legal, social, economic etc. în care se desfășoară activitățile de voluntariat,

  • creșterea interesului pentru activitățile de voluntariat,
  • corelarea voluntariatului cu obiectivele de învățare formală și non-formală,
  • inspirarea reciprocă (schimbul de experiență).

9.00 – 9.15                  Încălzire – 2 feb.: notarea individuală pe post-it a motivelor pentru a face voluntariat (cei mai mulți au scris că doresc să facă bine/se implice, să aducă bucuria pe fața unor oameni, cîțiva au scris că astfel pot să producă schimbări concrete) și a așteptărilor de recunoaștere/răsplată (nimic sau bucuria celor ajutați/propria mulțumire sufletească), afișarea răspunsurilor și comentarii.

                                          – 3 feb.: notarea individuală a ce se oferă și ce se primește într-o/dintr-o activitate de voluntariat, afișarea post-it-urilor și comentarea pe baza piramidei lui Maslow (participanții oferă timp, bani, jucării și alte materiale, expertiză și primesc bucurie, mulțumiri, cunoștințe noi, participarea la o cauză nobilă).

9.15 – 9.35                  Prezentarea temelor zilei (concepte, norme, actori, resurse etc.)

Vezi acest document pe Scribd

9.35 – 9.50                  Nevoi și interese ale actorilor principali (lucru pe grupe) elevi (și școala), părinți, alte entități din comunitate (finanțatori, firme, asociații/ONG-uri, aurorități, media, cetățeni). Cele 6 grupe au putut consulta cîteva mat. suport în format electronic.

1

9.50 – 10.25                Schiță de parteneriat (lucru în grupe mixte formate din rolurile de mai sus) În ambele zile s-au ales domeniile: social, sănătate și mediu. Cele 3 grupe au schițat un parteneriat (cu obiective, durată, roluri, resurse, activități) pe domeniul ales și au putut accesa site-urile sugerate (exemple de activități). Fiecare grupă a conceput o altă modalitate de atragere a voluntarilor în proiectul respectiv (flashmob, afiș, emisiune sau spot la radio).

2 feb.: social (inițial au ieșit din cadrul exercițiului dorind să promoveze o firmă care urma să investească masiv în zonă și să creeze multe locuri de muncă, apoi au înțeles că voluntariat ar însemna ceva de genul realizării unui parc prin contribuția tuturor membrilor comunității care ar urma să îl folosească), mediu (ecologizare și plantare de copaci și flori în multe zone din oraș), sănătate (caravană cu medici și laborator de analize pentru zonele greu accesibile și lipsite de cabinet medical sau de medici).

2

3 feb.: sănătate (campanie de donare de sânge pentru spitalul județean, recoltare în unitatea mobilă), social (combaterea violenței domestice), mediu (ateliere, plantări, concursuri, excursie în zona montană – observarea efectelor defrișărilor abuzive, discuții cu localnicii și cu autoritățile competente în domeniu).

10.25 – 10.35              PAUZĂ

10.35 – 11.00              Prezentarea schițelor în turul galeriei și comentarea lor. Prezentarea celor 3 modalități de atragere a voluntarilor.: afiș/flashmob/emisiune sau spot radio.

3

11.00 – 11.25              Prezentarea unor active. și pr. de voluntariat (filme scurte de pe Internet, interviuri, tipuri de voluntariat etc.) și discuții (scormonirea propriilor experiențe)

11.25 – 11.50              Corelarea competențelor din certificatul primit de voluntari cu obiectivele de învățare vizate de către profesori (în cele 3 grupe din exercițiul anterior) și discuții în plen

5

11.50 – 12.00              Evaluare

2 feb.: găsiți în sală două obiecte care să exprime cel mai bine ce mai trebuie să știți/faceți/etc. ca să desfășurați activități de voluntariat eficiente De la viziune (simbolizată de fereastră), la computer (și acces la informație) nu a lipsit nimic din resursele pe care le-au avut în vedere participanții.

3 feb.: găsiți în sală o persoană (sau un obiect) care simbolizează pt. dvs. principiile voluntariatului sau care vă inspiră în activitățile de voluntariat. Participanții s-au grupat firesc după cum lucrează în diferitele proiecte din școală și au ilustrat chiar o comunitate care crede în voluntariat și practică voluntariatul.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

informatie

Această înregistrare a fost postată la februarie 11, 2015 de în Noutăți, Uncategorized.
<span>%d</span> blogeri au apreciat: