Asociația cultural-educativă Ambasadorii prieteniei

Voința de a exista

La a doua întîlnire cu elevii CN “Const. Carabella” din Târgoviște, Ștefan Popescu le-a sugerat bibliografie specifică și reperele eseurilor pe care aceștia le vor pregăti pe teme precum relația România – Ungaria 1919-1956, specificul diplomației lui Mircea Malița etc.

De asemenea, s-a discutat despre abordările utile în celebrarea Centenarului Unirii din 1918: evaluare a parcursului țării noastre (cu recunoașterea publică a erorilor și a succeselor), evidențierea contextului internațional/regional al evenimentelor/deciziilor/etc. importante, recuperarea detaliilor/contribuțiilor/etc. care au fost trecute cu vederea în lumina realităților recente, reinventarea/reconstruirea națională (din punct de vedere economic, strategic, cultural, ș.a.m.d.), investiția în educație (promovată de vizionari onești și practicieni responsabili).

Participanții la proiectele România (ne) învață pentru următoarea sută de ani și Zidurile au apărat oamenii, acum oamenii apără zidurile! Lobby și advocay în cetatea Târgoviștei au fost invitați de Ștefan Popescu la vernisajul expoziției de fotografie Soldați americani și francezi pe frontul din România în Primul război mondial, organizată de ambasadele celor două țări la Cercul Militar din București în contextul Centenarului Marii Uniri.

Corina a amintit celor 3 eleve prezente de sugestiile postate pe grupul FB acum 2 luni și le-a încurajat să își mobilizeze colegii să comunice cît mai consistent în grupele de lucru și cu adulții implicați, pe parcursul tuturor etapelor proiectului.

Analiza cărților/articolelor:

Extragerea ideilor principale SAU Întrebările majore la care răspunde/încearcă să răspundă materialul

Identificarea argumentelor/dovezilor care susțin fiecare teză/punct de vedere – este esențial să înțelegeți cum funcționează gîndirea autorului/participantului respectiv

Referințe bibliografice (poate vă veți duce la unele)

Relații/Corelații/Conflicte între ideile prezentate – pentru unii ar putea fi utilă chiar o schemă, cum curge logica argumentației

Personalități și momente cheie (cînd se putea schimba cursul acțiunii etc.)

Planul de cercetare

Noi nu ne încadrăm în rolul obișnuit de cercetător. Nu cred că putem avea propria idee despre o situație (poate să o preluăm pe cea publică sau a unui autor pe care îl studiem).

Ipoteza de lucru

Stabilirea faptelor istorice (prin analizarea surselor bibliografice sau intervievarea persoanelor resursă/autorilor/etc.) Nu ar fi rău pentru antrenarea gîndirii voastre să faceți niște raționamente cît de în adîncime puteți (explicații posibile pentru situațiile cunoscute, consecințe)

Sinteza datelor și ideilor (cu argumentele voastre, dacă se poate)

Concluzii (explicați de ce pledați pentru acea variantă)

Produsul public/Forma de prezentare

Prezentare video (multe variante!!!!)

Colaj/Afiș

Afiș

Pliant/Buletin informativ succint

Fișe de lectură (ceva mai avansat?!) Un fel de puzzle cu elementele cazului (temei)

Expoziție foto

Joc gen Monopoly (puteți și ceva electronic?)

Puzzle

Articole în presă (poate ceva scurt și într-o succesiune logică, ca un roman din bucățele)

Articol scurt penrtu site-ul asoc./liceului… sau ceva scurt și într-o succesiune logică, ca un roman din bucățele

Bandă desenată?

Despre cercetarea istorica – Bogdan Murgescu, https://www.scribd.com/doc/36925615/METODOLOGIA-CERCET%C4%82RII-ISTORICE-B-Murgescu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

informatie

Această înregistrare a fost postată la iulie 3, 2018 de în Meniu principal, Noutăți, Uncategorized.
%d blogeri au apreciat: