Asociația cultural-educativă Ambasadorii prieteniei

Târgoviștea în lumea științei

Asociația cultural-educativă ”Ambasadorii prieteniei” a obținut luna trecută aproape o treime din bugetul solicitat CJ Dâmbovița  pentru proiectul de educație în domeniul științelor. Prin urmare, vom desfășura doar activitățile foarte strîns legate de cheltuielile finanțate: achiziționarea unor echipamente pentru experimente (în perioada vacanței de vară) și desfășurarea unor demonstrații publice ale experimentelor realizate de aproximativ 20 de elevi de la Școala Gimnazială “Mihai Viteazul” din Târgoviște, Școala Gimnazială Nucet și Școala nr. 4 Moreni. Acestea vor fi găzduite de către Muzeul evoluției omului și tehnologiei în paleolitic, unul dintre partenerii noștri, în cursul lunii octombrie a acestui an. La eveniment vor contribui și voluntari de la SARM/Societatea astronomică româna de meteori, care vor pune la dispoziția elevilor și publicului larg telescoape și care îi vor ghida pe curioși pe traseele bolții cerești.

Obiective pentru elevi:

  • dezvoltarea înțelegerii științifice a elevilor de 8-14 ani/creșterea capacității de aplicare a principiilor științei și tehnologiei în viața cotidiană,
  • îmbunătățirea aptitudinilor lor de lucru cu echipamente didactice/educaționale,
  • utilizarea responsabilă a informațiilor științifice și a descoperirilor moderne din tehnologie și științe.

Obiective pentru comunitatea locală:

  • creșterea nivelui de informare al membrilor comunității cu privire la rezultatele educației științifice la nivel local și la rolul științei și tehnologiei în viața cotidiană,
  • antrenarea publicului în evenimente culturale inovatoare, inedite, realizate în spaţii alternative.

Sperăm că la următoarea sesiune de finanțare din acest an, vom obține și sumele necesare desfășurării simpozionului dedicat elevilor, cadrelor didactice și altor persoane care folosesc metode non-formale în studierea științelor.

În ultimele nouă luni asociația a analizat posibilitatea demarării unui program local consistent în domeniul educației științifice. Au avut loc vizite la organizații similare (Casa experimentelor din București – http://www.casaexperimentelor.ro/ ), discuții cu posibili parteneri locali (profesori, inclusiv cei care pregătesc candidații la olimpiadele școlare; organizatorii olimpiadei naționale de chimie de anul acesta; participanți la proiecte europene de promovare a metodei investigației în predarea științelor; reprezentanții UV Târgoviște – https://www.valahia.ro/ro/facultati  și ai Complexului Național Curtea Domnească – http://www.muzee-dambovitene.ro/ ; membrii unor asociații din domeniu – SARM – http://www.sarm.ro/newsite/index.php ; profesori de la universități străine care colaborează cu elevi în programe de cercetare – GLOBE  – https://www.globe.gov/about/overview ș.a.) și studierea mai multor resurse online (inclusiv cu privire la programe de educație în domeniul inovării și tehnologiei desfășurate în țara noastră, rezultate ale testelor PISA la nivelul României etc.).

Ca și alți actori din zona educației și a asocierii între diferitele forme de educație (activități cuprinse în statutul asociației), considerăm că un prim pas realist pentru dezvoltarea educației în domeniul științei și a legării acesteia de realitatea economică, socială și politică (resursele epuizabile și conflictele declanșate de modul de întrebuințare al acestora, schimbările de climă la nivel global, manipularea opiniei publice cu ajutorul tehnologiei actuale ș.a.m.d.) este accesul elevilor la metode, tehnici și persoane din sfera cercetării, a aplicării rezultatelor cercetării în viața cotidiană prin participarea directă la experimente și demonstrații legate de fenomene și procese din natură sau inovații care îmbunătățesc viața oamenilor.

Numărul mare de elevi dâmbovițeni calificați la olimpiada națională de chimie anul trecut, inițierea relativ recentă a mai multor proiecte de robotică-inventică în județ (Liceul Teoretic „I. Ghica” din Răcari, Facultatea de Ingineria Materialelor, Mecatronică și Robotică a UV, C.N. “N. Titulescu” din Pucioasa), rezultatele constant notabile ale elevilor de la Clubul de aeromodele din Pucioasa  – http://www.pucioasa-modelism.ro/clubul-de-aeromodelism/ – indică un potențial real pentru promovarea numelui județului în contextul industriilor de vârf ale momentului. In același timp, toate observațiile empirice și studiile complexe (inclusiv din proiecte STEM – Sciences, Technologies, Engineering, Math) indică lipsa de corelație dintre programele de învățământ și cerințele de pe piața muncii. Aspectele practice nu fac parte din programul de pregătire al elevilor și, câteodată, nu suficient din cel al studenților. Pe de altă parte, Universitatea Valahia se mândrește cu modernul Centru de Cercetare Științifică și Tehnologică Multidisciplinară  – https://www.valahia.ro/ro/cercetare și ar fi foarte util pentru comunitate să fie diseminate rezultatele proiectelor derulate acolo și performanțele tinerilor care lucrează în domenii de vârf ale tehnologiei pentru inspirarea și motivarea elevilor care sunt interesați de cunoașterea tehnică.

Prin Laboratorul cunoașterii pe care sperăm să începem să îl conturăm prin proiectul de față, tinerii vor avea șansa să își dezvolte competențe științifice de bază prin metoda investigației, iar publicul larg din oraș va putea să înțeleagă cum ne afectează viața cotidiană, principii fundamentale din domenii precum fizica, chimia, biologia sau astronomia.

 

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

informatie

Această înregistrare a fost postată la iunie 16, 2017 de în Meniu principal, Noutăți.
<span>%d</span> blogeri au apreciat: